donderdag 3 juli 2014

Derwent Academy tekenlessen - les 6

De laatste les!
 
Dit was een les met oliepastels.....niet echt mijn favoriete materiaal,
maar de les zag er wel heel leuk uit.
En gelukkig had ik nog een heel oud doosje oliepastels liggen :-)
De techniek sgraffito werd gebruikt,
daarbij maakt je eerst een onderlaag van in dit geval lichte kleuren,
dan ga je er overheen met zwart en dan kras de tekening in de zwarte laag
zodat je de lichte kleurtjes weer ziet!
 
 
Leuk om te doen...maar na een tijdje was ik dat gekras ook wel weer zat LOL
 
En nu zitten de tekenlessen van de Derwent Academy er al weer op!
Jammer, want het was wel erg leuk om te doen!
 

2 opmerkingen:

Jolande zei

Ik vind dat toch zo'n leuke techniek.
Geel groen blauw en drie kattepoezen, helemaal geweldig natuurlijk. :-)

trompke zei

Deden we vroeger op school ook ;-)
Ik hou niet zo van dat gekras. Maar het resultaat is wel mooi geworden!