zaterdag 15 september 2018

Minibieb

Ik ben bezig met een minibieb.

de minibieb: het ophangen van een kastje met boeken
aan je huis met het doel anderen deze boeken gratis te laten lenen of ruilen.

Eind augustus vond ik een kastje bij de kringloop dat me wel geschikt leek.



Alleen vond ik het wat te groot!
Dus gisteren heb ik het kastje helemaal gesloopt,
de planken korter laten zagen door André
(die zaagt een stuk rechter dan ik)
en weer in elkaar gezet!


Er vloeide ook bloed door een hele grote splinter :-(

En nu heeft het een mooi formaat!
Alleen moet er nog wel een deurtje voor
en ik weet nog niet hoe ik dat moet doen.



2 opmerkingen:

Jolande zei

Echt leuk zo'n minibieb.
Deurtjes maken lijkt me best lastig, zeker in ons klimaat, want je wilt toch niet dat de boeken hartstikke vochtig worden als het geregend heeft.
Ik heb er inmiddels al heel wat gezien met cachen, maar ik heb eigenlijk niet zo op de deurtjes gelet, meer op de boeken en de cache.
Ben benieuwd wat je ervoor gaat maken.
Is je vinger al weer beter? :-)
Heb jij die kleine lettertjes getypt of heeft blogger dat gedaan?
Ik heb het soms op mijn blog en snap werkelijk niet waarom.

Margriet zei

Deze keer heb ik de kleinere letters getypt!
Soms gebeurt het ook wel eens als ik iets kopieer van een andere website.

Die deurtjes zijn inderdaad lastig! Nou plaats ik de minibieb onder onze carport, dus dat scheelt hopelijk wat betreft vocht.