zondag 9 september 2018

Pronty - Toolbox Organizer

Hallo allemaal
Hello everyone

Voor dit project heb ik de volgende Pronty artikelen gebruikt:
Toolbox Organizer: 460.423.770
Foamstempels: Dry Ground (494.001.012) en Chevron (494.001.010)
Verder acrylverf  Lavender, Periwinkle en Reflexgeel,
witte gesso, inktpads Distress Ink Ground Espresso en Vintage Photo.

For this project I used the Pronty items:
Tool box organizer: 460.423.770
Foamstamps: Dry Ground (494.001.012) and Chevron (494.001.010)
And acrylic paint  Lavender, Periwinkle and  Refelx Yellow,
white gesso, ink pads Distress Ink Ground Espresso and Vintage Photo.


Ik heb alle mdf onderdelen 2 keer geverfd met gesso
en tussendoor heb ik het mdf licht geschuurd.

I painted all the mdf parts twice with gesso
and I sanded lightly between the 2 layers.


Het middelste plankje heb ik aan beide kanten deels beplakt met boekpapier
voor wat extra structuur en daarna er een laagje gesso overheen geverfd.

On the middle part I glued bookpaper pieces for some extra structure
and then I painted a thin layer of gesso on top.


 Daarna heb ik 2 kleurtjes verf gemengd met gesso
en met sponsjes alle kanten van het mdf die aan de binnenkant komen geverfd.

Then I mixed 2 colours of paint with gesso
and painted all the inside parts of the mdf with sponges.


Eerst met blauw en direct daarna, toen de verf nog nat was met paars,
zodat je een mooi gemengd effect krijgt.

First with blue and then, when the paint was still wet, with purple.
That way you get a nice mixed effect.


 Toen de verf droog was heb ik met iets donkerder paarse verf
en de foamstempel Dry Ground
een patroon op alle geverfde delen aangebracht.

When the paint was dry, I used the foam stamp Dry Ground
and applied darker purple paint to create a pattern.


 Toen alles goed droog was heb ik het bakje in elkaar geplakt met houtlijm
en aan de buitenkant weer boekpapier geplakt.
Daarna weer een laagje gesso er overheen.

When everything was dry, I glued the tray together with wood glue
and I glued bookpaper on the outside of the tray.
Then I applied another layer of gesso.


 Daarna weer met twee kleuren verf en sponsjes een kleurtje aangebracht.
En met de foamstempel Chevron en donkerder paarse verf en neongele verf
een patroon rondom het bakje gemaakt.

Then I again applied 2 colours of paint with sponges.
And with the foam stamp Chevron and darker purple paint and neon yellow paint
I made a pattern around the tray.


Daarna met verdunde neon gele verf spetters over het hele bakje heen gespetterd!
Misschien verstandig om dat buiten doen, want bij mij zitten de spetters altijd overal.

After that, I splattered diluted neon yellow paint over the whole tray!
It may be a good idea to do that outside, because the splatters go everywhere.


 Als laatste stap heb ik met 2 kleuren bruine inkt
het bakje een wat ouder uiterlijk gegeven.

As a final step, I used 2 colours of brown ink to age the box.


En dit is het uiteindelijke resultaat.

And this is the final result.



Het bakje is voor veel dingen te gebruiken.....
bijvoorbeeld voor je verzameling verfflesjes!

The tray can be used for many things...
for example your collection of paint!


Bedankt voor het kijken,
ik hoop dat jullie het leuk vonden
en tot ziens!

Thank you for looking,
I hope you liked it
and see you soon!




3 opmerkingen:

Jolande zei

Je bent in ieder geval lekker kreatief bezig.
Ik denk dat ik het gemist heb, maar wat is een Pronty Crafts Creator? Je maakt nu dingen voor een bepaald merk?

Margriet zei

Pronty Crafts is een soort van groothandel en zij zochten een tijdje geleden nieuwe designers. Dat zijn mensen die met hun spullen bezig gaan en de resultaten online laten zien zodat hun producten onder de aandacht van het publiek worden gebracht.
He5 leek me wel leuk om daar aan mee te werken en ze wilden me wel hebben.
1 keer per maan moet ik een stap voor stap blogpost maken en verder zo nu en dan een foto laten zien van iets wat ik met pronty gemaakt heb.
En als beloning mag ik hun producten gratis gebruiken.

Jolande zei

Lijkt me een mooie deal en een post per maand is ook niet al te zwaar lijkt me.