dinsdag 9 juli 2019

Pronty klembord


Voor deze maand ben ik bezig gegaan met het klembord van Pronty Crafts.

Ik heb de volgende Pronty Crafts producten gebruikt:
Klembord
Stencil by Jolande de Ronde (470.770.009)
Woordstempels by Julia Woning (494.904.010 en 494.904.011)

Verder materialen:
Witte gesso
Gelmedium
acrylverf in de kleuren wit, bruin en geel
Zwarte en bruine stempelinkt


Als eerste heb ik het klembord een laagje gesso gegeven.
Misschien is het we handig om de metalen delen af te plakken!
Ik heb dat niet gedaan en moest de klem later weer schoon poetsen.

Ik heb de gesso niet echt netjes opgebracht (met een sponsje ipv een kwast),
maar dat onregelmatige vind ik juist leuk.

Maar wit was me toch wat te wit, dus met veel wit
en een klein beetje bruin en geel heb ik een beige kleur gemaakt.
Als je zelf verf mengt, maak dan niet te weinig,
want het is heel lastig om dezelfde kleur een tweede keer te maken.

Toen de verf goed droog was heb ik met gelmedium
stukjes rijstpapier en tissuepapier opgeplakt.
Ik vind het mooier om het papier te scheuren ipv te knippen.

Er zat nog wat beige verf in het sponsje en dat heb ik hier en daar over het papier aangebracht.
Daarna heb ik met een stencil en stempelinkt een honingraat-patroon aangebracht
en de rand van het klembord bruin gemaakt.

Bij een honingraat hoort eigenlijk ook wel een bij,
dus ik heb nog een stukje rijstpapier er bij geplakt.
Daarna heb ik met de woordstempels en zwarte inkt nog een aantal woorden gestempeld.

En klaar was het klembord.
Eigenlijk vind ik het nu te mooi om er papier op vast te klemmen!!!

Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen: