vrijdag 9 augustus 2019

Pronty Beautiful Nature


Deze maand heb ik voor Pronty weer een art journal pagina gemaakt.
Soms vind ik wel makkelijk als ik niet zelf hoef te bedenken hoe ik een pagina op ga bouwen.
Je kan bijvoorbeeld zelf kaartjes maken, met daarop stappen die je kan gebruiken bij het maken van een pagina en een aantal kaartjes uitkiezen die je gaat gebruiken.
Ik vind het ook leuk om elke maand mee te doen met de Mission Inspiration van Mike Deakin. Hij geeft 8 stappen die je in willekeurige volgorde moet toepassen en verder geeft hij ook nog kleursuggesties en inspiratiewoorden.
Voor deze pagina heb ik de Mission Inspiration van juli gemaakt.

De Pronty producten die ik heb gebruikt zijn:
Pronty stencil 470.851.000
Pronty stencil by Julia Woning 470.765.017
Foamstempels by Julia Woning 494.904.011, 494.904.013 en 494.904.001
Foamstempel by Jolande de Ronde 494.905.004

Andere materialen:
witte gesso, krantpapier, acrylverf in de kleuren oranje en teal,
distress oxide Ocean Blue, posca blauw,
lijm en tekenpapier

Stap 1: bedek je pagina met krantenpapier


Stap 2: geef je pagina een kleurtje met verdunde acrylverf
(deze stap heb ik zelf nog toegevoegd)


Stap 3: voeg botanische elementen toe
Hiervoor heb ik witte gesso mbv een stencil aangebracht.


Stap 4: Gebruik stempels
Ik heb een blaadjes foamstempel gebruikt met acrylverf.


Stap 5: voeg nummers toe
Hiervoor heb ik een alfabet/cijfers stencil gebruikt en distress oxide.


Stap 6: voeg washitape toe


Stap 7: voeg grote letters/woorden of quote toe
Ik heb 2 woord foam stempels gebruikt.


Stap 8: Voeg 3 focal images toe
Hiervoor heb ik op apart papier de bloem gestempeld, uitgeknipt en opgeplakt.


Stap 9: Teken zelf een randje
Ik heb met een blauwe posca bloemetjes langs de rand getekend.


Dit is ook een hele handige manier om, als je geen inspiratie hebt,
toch een leuke art journal pagina te kunnen maken.
Voel je zeker niet beperkt door de stappen,
er is niemand die je straf geeft als je stappen aanpast aan jouw wensen  ;-)

Tot een volgende keer!


1 opmerking:

Jolande zei

Slim om een MI te gebruiken voor je maandelijkse Pronty tutorial.