zondag 9 juni 2019

Pronty Crafts - Travel Journal


Ik vind het leuk om zelf journals te maken waarin ik foldertjes,
tickets, herinneringen aan uitstapjes en vakanties bewaar.
Ik was weer toe aan een nieuw journal
en het leek me wel leuk om hier te laten zien hoe ik het kaft maak!

Ik heb de volgende Pronty Crafts stencils gebruikt:
Travel Quotes 1 (470.529.009)
Travel (470.529.010)
Script Text by Jolande de Ronde (470.770.001)
Grunge Stripes by Jolande de Ronde (470.770.005)
Grunge Objects by Jolande de Ronde (470.770.006)

Verdere materialen:
Witte en zwarte gesso
Witte structuurpasta
Sprayflesjes acrylverf in de kleuren geel, lichtgroen en aqua
Tekenpapier, karton, boekbinderslinnen en lijm


Ik ben begonnen met een laag witte gesso op een stevig stuk tekenpapier.
Het papier kan dan wat meer verf en water hebben.

Toen met witte structuurpasta en stencils patroontjes aangebracht.
Maak de stencils meteen goed schoon met water hierna! 

Mijn sprayflesjes met acrylverf wilden niet meer sprayen,
dus ik ben maar flink gaan spetteren om wat kleur op het papier te krijgen. 

Daarna met een spuitflesje water alles goed nat sprayen
en de verf over het papier laten lopen. 

Toen de verf uiteindelijk goed droog was heb ik met zwarte gesso
en een stencil patroontjes aangebracht. 

Het papier heb ik door de helft gesneden.
Ik had nog 2 stukken karton liggen. 

De stukken karton heb ik bekleed met het geverfde papier. 


Van een ander stuk karton een rug gesneden
en met boekbinderslinnen de kaften en de rug aan elkaar bevestigd. 


De basis is nu af en nu kan je goed bepalen
waar je nog iets meer wilt toevoegen. 

Met zwarte gesso en stencils woorden en plaatjes toegevoegd
en dan is het kaft voor mijn Reisjournal klaar! 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om het proces te volgen
en tot de volgende keer!





1 opmerking: